Kalendář
<< | 5 / 2024 | >> | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Aktivní škola
Ovoce do škol
Projekty
Odkazy
Co vás nejvíc zajímá
Projekty
Základní škola a mateřská škola
Naše škola tvoří jeden právní subjekt spolu s MŠ ve dvou samostatných budovách v menší vesnici Ořechov na rozhraní okresů a krajů (Uherské Hradiště-Hodonín, Jihomoravský kraj-Zlínský kraj). Mateřskou školu tvoří herna, lehárna a školní jídelna. Má jedno smíšené oddělení, které navštěvují děti ve věku 2,5 – 7 let. Pracujeme podle Školního vzdělávacího programu: „Svět kolem nás.“ Základní škola je malotřídní školou. Součástí školy je školní družina a školní výdejna obědů. Ve škole se vzdělávají žáci od 1. do 5. ročníku ve třech třídách. Fungování školy je podporováno ze strany zřizovatele. Škola se nachází v klidném prostředí obklopeným zelení, v těsné blízkosti zámečku a kaple. Velmi nám záleží na příjemném prostředí školy i okolí. Žáci mají k dispozici počítačovou učebnu, kterou využívají jak v rámci vyučování, tak v době školní družiny. Žáci se mohou ve škole stravovat ve výdejně obědů. Naši školu navštěvují i žáci z okolních obcí. Při tvorbě ŠVP jsme vycházeli z umístění školy v těsné blízkosti zámečku a lesa.Toto téměř pohádkové prostředí nás inspirovalo k motivačnímu názvu ŠVP - Pohádková škola.“ Prostřednictvím poselství pohádek se snažíme podporovat rozvoj duševní a tělesné stránky osobnosti žáků, což považujeme za naši prioritu.
O co nám ve škole jde především?
● O partnerské vztahy mezi dětmi a dospělými.
● Dobré klima školy - důvěra, partnerství, bezpečné prostředí pro žáky
● O spolupráci mezi žáky, o výchovu k samostatnosti a k sebeúctě žáka. Spojení tříd vede k rozvoji sociálních dovedností, k pochopení při vzájemném respektování potřeb určité věkové skupiny (starší pomáhají mladším apod.)
● Uplatňování principů týmové spolupráce
● Rozvoj žáků talentovaných i méně nadaných (tomu nahrává právě spojení ročníků, vnímaví žáci se učí, dopředu“ s vyšším ročníkem, slabší žáci se učí i opakováním s ročníkem nižším)
● O otevřenou komunikaci a účinné řešení problémů
● O individuální přístup k žákovi. Rozvoj žáků talentovaných i méně nadaných (tomu nahrává právě spojení ročníků, vnímaví žáci se učí „dopředu“ s vyšším ročníkem, slabší žáci se učí i opakováním s ročníkem nižším)
● O ekologickou výchovu (vedeme děti k poznání a ochraně životního prostředí).
● O výuku cizímu jazyku a práci na počítači (což žákům předkládáme jako nezbytnou životní dovednost).
● Mezi klasické, osvědčené pedagogické postupy, zařazujeme i prvky alternativní výuky (projektové, skupinové vyučování).
● Možnost větší péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
● Realizace mnoha exkurzí, výletů, besed – získávání zážitků a zkušeností